Laittaessasi markkinointiin panoksia haluat varmasti suurimman osan niistä tuottavan tuloksia. Usein näin ei kuitenkaan tapahdu, vaan aikaa saattaa kulua esimerkiksi marginaalisiin toimenpiteisiin. Ilmiötä selittää tunnettu 80/20-sääntö
Löydä tuottavimmat 20 prosenttia
Olet kenties ulkoistanut markkinointisi osaavalle markkinointikumppanille. Tuloksia seurataan, mutta et ehkä koskaan pääse täysin perille siitä, mikä osa panoksista todella tuo yrityksellesi tuloksia.
Pareton periaatteen mukaan 80 prosenttia seurauksista johtuu 20 prosentista syitä. Markkinointiin sovellettuna tämä tarkoittaa, että 80 prosenttia markkinoinnin tuottamista tuloksista seuraa 20 prosentista toimenpiteitä. Toisin sanoen valtava osa markkinoinnin budjetista saattaa valua hukkaan.
Pareton periaate ei kuitenkaan ole pysyvä tila, vaan siihen voidaan vaikuttaa. Kun 80/20-sääntö tiedostetaan, voidaan selvittää, mistä toimenpiteistä tuottavin 20 prosenttia muodostuu. Mikä osa markkinoinnista tuo yrityksellesi suurimmat voitot?
Selvityksen perusteella markkinoinnissa voidaan keskittyä tuottavimpaan osaan. Esimerkiksi jos tietty markkinoinnin osa-alue toimii parhaiten, siihen suunnataan enemmän panoksia.
Pyydä meiltä analyysi markkinointinne nykytilasta ja teemme kilpailevan tarjouksen!