Asiakkaiden ostopolku on tärkeä tuntea, jotta tiedät mistä tavoittaa heidät
Tunne asiakkaasi ostopolku niin tiedät mitä hän tarvitsee
Asiakkaan ostopolun laatiminen on työ, joka vastaa kysymykseen mitä tietoja asiakas palveluistasi ja yrityksestäsi tarvitsee tehdäkseen ostopäätöksen. Lisäksi ostopolku ottaa kantaa siihen missä tämän asiakkaan voi tavoittaa. Kannattaa pitää kirjaa siitä, mitä asiakkaat sinulta useimmiten kysyvät, tai minkälaisia asioita he kirjoittavat Googleen, niin saat tähän vastauksen.
Tärkeimmät tiedot verkkosivuilla heti nähtävillä
Asettumalla potentiaalisen asiakkaan asemaan, voit tarkistaa löytyykö yrityksesi sivuilta kaikki oleellinen tieto. Kannattaa aloittaa etusivulta ja varmistua, että 3 sekunnin vilkaisulla (siinä ajassa potentiaalinen asiakas päättää jatkaako vierailua sivuillasi vai ei), löytyvät seuraavat asiat:
- Yrityksen nimi ja slogan (kuka olette ja mitä teette)
- Asiakaslupaus – Mitä lupaatte (Mitä asiakas teiltä varmasti)
- Yhteystiedot helposti löydettävissä
- Palvelut tai tuotteet
- Tiimi (ketkä tekevät)
- Referenssit (kenen kanssa teette)
- Kehoitukset ottamaan yhteyttä
Toimivat verkkosivut, joita on helppo käyttää
Tiesitkö, että mikäli sivujen latausaika ylittää 1,6 sekuntia, niin yrityksesi menettää kauppaa? Keskimäärin suomalaisen yrityksen verkkosivu latautuu yli 2,5 sekunnissa, eli se 3 sekuntia, jonka uusi asiakas antaa huomiotaan sinulle, menee hukkaan sivun latausaikaan!
Yrityksen verkkosivujen tulee olla nopeat, selkeät ja niistä tule käydä ilmi kilpailuedut kilpailijoihin nähden. Vain nopeat ja selkeät sivut voivat tuoda lisää asiakkaita verkosta.
Laadukas sisältö lisää luottamusta
Verkkosivujen sisällöntuotanto on haastavaa useimmille yrityksille. Sisällöntuotantoa voi kuitenkin ostaa palveluna, jolloin sisällöntuottaja huolehtii ihanneasiakkaaseen tutustumisesta, laatii asiakkaan ostopolun ja tuottaa tarvittavat sisällöt.
Lisää asiakkaita verkon kautta?
Suunnittelemme yrityksesi markkinoinnin palvelemaan yritystäsi tavoitteidesi mukaisesti. Meiltä voit kysyä mitä vain asiakkaiden saamiseen markkinoinnin avulla.
Ota yhteyttä Menestystarinoiden asiantuntijoihin.