Mitä tulet oppimaan kasvumarkkinoinnista (growth hacking)?
Opetan sinulle, mikä on growth hacking. Mikä yksinkertainen logiikka on kasvumarkkinoinnin takana.
Growth hacking on markkinointia, joka sisältää paljon luovuutta.
Näiden luovien tekojen tavoitteena on saada maksimaalisesti näkyvyyttä ja kasvua.
Miten se tehdään?
Mitä on growth hacking?
Growth hacking on nopeaan kasvuun tähtäävää markkinointia. Se eroaa tavallisesta markkinoinnista seuraavasti:
Markkinointi keskittyy yleensä vain yhteen asiaan eli asiakasliikenteen nostamiseen.
Olipa sinulla kauppa. Markkinoinnin tehtävä on yksinkertaisesti tuoda sinulle lisää asiakkaita.
Mutta, mitä on growth hacking?
Kasvumarkkinointi keskittyy koko asiakaspolkuun.
Brändiin, liikenteeseen, liidin generointiin, asiakastyytyväisyyteen, asiakaskokemukseen. Kaikkeen.
Kaikista prosesseista pyritään tehdä paras mahdollinen, jotta saadaan nopeasti suurta kasvua.
Ennen kuin teet minkäänlaista kasvumarkkinointia
Selvitä tarkasti, kuka oikein on asiakkaasi.
Paras asiakasymmärrys takaa sinulle parhaan tuloksen kasvumarkkinoinnilla.
Ostopolun jokaisesta vaiheesta kuuluisi saada mahdollisimman paras asiakaskokemus.
Näin kasvua syntyy tehokkaasti.
Asiakastyytyväisyydellä on myös toinen tehtävä. Se saa aikaan positiivista suosittelua.
Voit myös houkuttaa asiakasta jakamaan ilosanomaa muillekin, jotain pientä lahjaa vastaan.
Iloinen asiakas suostuu heti ja myös tuntematon asiakas, jos lahja on houkutteleva.
Näin sinä saat ilmaista näkyvyyttä kohderyhmän keskuudessa.
Growth hacking sopii sinullekin
Growth hacking nähdään yleensä teknillisiä osaamista vaativana työnä.
Näin se ei ole. Jokainen voi olla kasvumarkkinoija.
Jos kasvumarkkinojien tapa saada asioita nopeasti tehdyksi häiritsee. Ole sinä ns. kärsivällinen growth hacker.
Tee ostopolun hiominen rauhallisesti omaan tahtiin ilman ylimääräistä stressiä. Se tuottaa sinulle parhaiten tuloksia.
Miten kasvumarkkinoinnilla saadaan nopeaa kasvua?
Tässä kerron kolme tärkeää tekijää, jotka vaikuttavat räjähtävään kasvuun.
1. Tuot markkinoille paremman tuotteen kuin kilpailijoilla. Vaatii, että sinulla on erittäin hyvä ymmärrys kohderyhmäsi kipukohdista.
2. Sinä luot tuotteellesi mahdollisimman yksinkertaisen, mutta tehokkaan ostopolun. Ostopolun pitkät vaiheet vaikuttavat negatiivisesti kasvuun.
3. Yritä saada liikennettä monesta eri kanavasta. Ei pelkästään maksullisista vaan myös ilmaisista kanavista
Käytä luovuutta kasvumarkkinoinnissa. Järjestä kilpailuja, tee yhteistyötä. Yritä saada asioita viraaliksi.
Jokaisella pitäisi olla growth hacking -mentaliteetti
Growth hacking on nopeaan kasvuun tähtäävää markkinointia, joka keskittyy koko ostopolkuun.
Mitä, jos jokainen keskittyisi koko ostopolkuun ja toisi omat ideansa tiskille.
Tuloksena on mahtava, idearikas kokonaisuus.
Kasvumarkkinointi ei pidä olla harvojen hupia. Kaikkien pitäisi olla kiinnostuneita kasvusta.
Jokainen ihminen voi saada timanttisia ideoita. Ideoiden saaminen ei riipu yhtään ammatista.
On tärkeää, että rohkaiset kaikkia ympärilläsi olevia ihmisiä nostamaan kortensa kekoon, kun puhutaan ideoinnista.
Kaikkien pitäisi ajatella, kuten kasvumarkkinoija.
****
Vieraskynä artikkelin on kirjoittanut Abdi Hassan.
Abdi saa verkkosivusi konversio-% nousemaan arvokkaalla osaamisellaan.
Ota tänään yhteyttä, jos mielii saada verkkosivusta lisää liidejä ja myyntiä.
Abdi Hassan
045 202 7288
https://www.abdincopy.fi
https://www.linkedin.com/in/abdi-hassan