- Facebook -mainontaan käytettävän rahasumman odotetaan ylittävän 220 M€:a vuonna 2021 (Suomi).
- Facebook -mainonnan osuus on 80%:a kaikesta SoMe -mainonnasta Suomessa
- SoMe-mainontaan käytettävän rahasumman odotetaan olevan noin 278M€:a vuonna 2021 (Suomi).
Sosiaalisen median käyttäjätiedot
Toisin, kuin voisi luulla, nuorimmat käyttäjät (18-24 vuotiaat) edustavat pienintä käyttäjäryhmää sosiaalisessa mediassa. Suurin käyttäjäryhmä on 25-34 vuotiaat.
Sosiaalista mediaa käytetään kaikissa tuloluokissa. Käyttäjien tuloluokat jakaantuvat tasaisesti. Käyttäjistä yli 34%:a on hyvätuloisia.
Facebook -mainonnan osuus kaikesta SoMe -mainonnasta
Facebook on kaikista suurin sosiaalisen median alusta. Facebook-mainonta edustaa 80%:a kaikesta SoMe-mainonnasta (2019).
Facebookin ja muiden SoMe -alustojen käyttäjämäärät
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
3.6 | 3.7 | 3.7 | 3.7 | 3.7 | 3.7 | |
1.7 | 1.9 | 2.0 | 2.2 | 2.4 | 2.6 | |
1.4 | 1.5 | 1.6 | 1.7 | 1.7 | 1.8 | |
1.7 | 1.8 | 1.9 | 1.9 | 2.0 | 2.0 | |
Snapchat | 0.6 | 0.6 | 0.6 | 0.7 | 0.7 | 0.7 |
TikTok | 1.5 | 1.7 | 1.8 | 1.8 | 1.8 | 1.8 |
Tumblr | 0.3 | 0.2 | 0.1 | 0.1 | 0.0 | 0.0 |
0.9 | 0.9 | 0.9 | 0.9 | 0.9 | 1.0 | |
Vkontakte | 0.1 | 0.1 | 0.1 | 0.1 | 0.1 | 0.1 |
Total | 3.9 | 4.1 | 4.2 | 4.3 | 4.4 | 4.5 |