Jos olet kuten useimmat kunnianhimoiset markkinoijat ja yrittäjät, niin sinua kiinnostaa varmasti miten verkkosivujesi Google Analytics -tiedot vertaantuvat muihin.
Onneksi Google Analyticsissä on ominaisuus, jolla voit verrata sivujesi tehokkuutta muihin saman toimialan ja kokoluokan yrityksiin Suomen markkinoilla.
Google Analytics Benchmarking -ominaisuuden käyttöönotto
Noudata seuraavia ohjeita, niin saat tietää oletko edellä vai jäljessä saman toimialan muita sivustoja:
- Kirjaudu Google Analytics:n kuten normaalisti.
- Valitse vasemmasta reunasta: Audience (Yleisö) -> Benchmarking
- Benchmarking -valikon alta paljastuu vaihtoehtoina:
- Channels
- Location
- Devices
- Riippumatta yllä olevasta valinnasta, laita kohdalleen sivun yläreunasta:
- Toimiala (Industry vertical)
- Maa/alue (Country/Region)
- Sivuston liikenteen kokoluokka päivässä (Size by daily sessions)
Channels -valikon alta pääset katsomaan kuinka paljon kävijöitä verkkosivuillasi on verrattuna kilpailijoihisi:
- Hakukoneista (hakukoneoptimointi, orgaanisesti)
- Hakusanamainoksista (Google Ads-mainonta)
- Suoraan sivulle tulleista
- Bannerimainoksista
- Sähköpostimarkkinoinnista
- Muista kävijälähteistä
Google Analytics Benchmarking:n avulla pystyt arvioimaan toimivat verkkosivusi avainluvuilla paremmin vai huonommin kuin kilpailijoilla. Tämä, jos mikä on kiinnostavaa tietoa!