Mitä on uudelleenmarkkinointi?
Uudelleenmarkkinointi, eli ReTargeting tarkoittaa markkinointia kohderyhmille, jotka ovat tehneet yhden tai useamman mitattavan toimenpiteen ostopolullaan.
Mihin uudelleenmarkkinointia käytetään
Uudelleenmarkkinoinnin käyttötarkoitukset ovat mainostajan mielikuvituksesta kiinni. Uudelleenmarkkinointimahdollisuutta tarjoavat alustat asettavat omia teknisiä rajoitteita. Yleensä uudelleenmarkkinointilistan koko täytyy olla vähintään 300-1000 henkilöä, jotta uudelleenmarkkinoinnin voi aloittaa.
Uudelleenmarkkinoinnissa käytettäviä mainoksia klikataan useammin. Tämä johtuu siitä, että tuttujen mainostajien mainokset koetaan luotettavammiksi, kuin tuntemattomien mainostajien mainokset.
Tyypillisimmät esimerkit uudelleenmarkkinoinnin käyttötarkoituksesta:
- Tunnettuuden kasvattaminen omassa ydinkohderyhmässä
- Kauppatapahtumien kasvattaminen verkkokaupassa, mm. jatkomyynti
- Prospektien palveleminen eteenpäin ostopolulla
- Yhdistelmäkohderyhmien laatiminen verkkosivujen vierailijoista
Missä uudelleenmarkkinointia voi tehdä
Lähes kaikki markkinointialustat tarjoavat tällä hetkellä uudelleenmarkkinointimahdollisuuden. Tässä esimerkkejä alustoista:
- Facebook ReTargeting
- Google ReMarketing
- LinkedIn ReTargeting
- ReadPeak
- TikTok ReTargeting
Googlen alusta on siitä käytännöllinen, että sen kautta pääsee kiinni erittäin suureen verkostoon, jossa uudelleenmarkkinointia voi tehdä mm.:
- Google Android mainosrahoitteisissa applikaatioissa
- Gmail -sähköpostissa
- Google Ads -hakusanamainoksissa
- Google Discover -applikaatiossa
- Google Display Network -bannerimainoksilla
- Youtube -videoissa (youtube -videon katselijoista voi myös tehdä omat kohderyhmät, perustuen videon sisältöön.)
Saavuta tavoitteesi uudelleenmarkkinoinnin avulla
Uudelleenmarkkinointi sopii siis monenlaisiin tavoitteisiin ja sitä voi tehdä erilaisilla mainostyypeillä, monissa eri kanavissa. Oikean yhdistelmän löytäminen voi olla vaikeaa ja se kannattaa jättää ammattilaisen vastuulle. Menestystarinat suunnittelee yrityksellesi toimivan yhdistelmän uudelleenmarkkinointia vuosien kokemuksella. Meiltä voit kysyä mitä vain uudelleenmarkkinointiin liittyen.
Harkitsetko kumppania uudelleenmarkkinointiin?
Varaa tästä 15 minuutin keskusteluaika, niin selvitetään miten uudelleenmarkkinointi sopii tavoitteisiinne.